SolidWorks >> Powierzchnie >> zamiana powierzchni w bryłę
Autor Wypowiedź
2016-02-09, 19:19
Pomógł 0 raz(y).
Witam,
Przekopałem chyba wszystkie fora, sprawdziłem wszystkie metody i nic nie działa. Przybliżę teraz swój problem, dostałem model w igs i stp po otwarciu i sw i zapisaniu go do formatu sldprt próbuje zrobić z niego(z tego modelu) operację gniazdo i tu pojawia się problem ponieważ cały model widziany jest jako jedna powierzchnia więc zacząłem szukać w necie co mogę zrobić. Więc dodanie grubości aby stworzyć bryłę nie działa, zszycie powierzchni nie działa ponieważ widzi ją jako jedną powierzchnie. Jestem początkującym użytkownikiem sw i proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu ponieważ jest to pilna sprawa. Z góry dziękuje za ewentualną pomoc.
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2016-02-09, 19:49
Pomógł 405 raz(y).
Kolego, należy naprawić geometrię i dopiero będzie możliwość utworzenia bryły.

Niestety nie wiemy co to za plik (może jakis screen?) więc ciężko coś poradzić. Ze swojej strony mogę poradzić video 11 http://solid-szkolenia.pl/?k=videotutoriale tak dla zobrazowania.

Ogólnie szukaj w necie hasła: naprawa geometrii w plikach importowanych. Mogę ewentualnie spojrzeć na plik jeżeli możesz go tutaj umieścić.
 
Engineer of old school
2016-02-09, 20:01
Pomógł 20 raz(y).
To trzeba przerwać tą ciągłość. Jeśli obiekt ma wiele ścian, to poprzez operację ściana>usuń>usuń i wypełnij
 
2016-02-09, 20:22
Pomógł 0 raz(y).
Niestety nie mogę teraz zamieścić pliku ponieważ nie mam go w domu tylko w pracy. Oczywiście że próbowałem naprawiać geometrię importu z tego co pamiętam mam 416 wadliwych ścian i po włączeniu opcji naprawy wyskakuje komunikat że nie można naprawić ścian.
Nie próbowałem opcji z usuwaniem i wypełnianiem ścian ale nie wiem czy to zda egzamin ponieważ mój model ma utworzyć gniazdo które po wykonaniu na cnc będzie dobrze pozycjonować rzeczywisty model w gnieździe.
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2016-02-09, 20:30