SolidWorks >> Makra >> Makro VBA - dotyczy zapisywania pliku złożenia jako plik part powierzchniowy
Autor Wypowiedź
Pracuję jako konstuktor-technolog. Miłośnik komputerów, fotografi i modelarstwa.
2014-06-12, 16:01
Pomógł 0 raz(y).
Witam serdecznie Wszystkich urzytkowników tego Forum mam na imię Marcin i jest to mój pierwszy post więc prosiłbym o wyrozumiałość. Załączyłem plik makra wraz z modelem. Makro miało za zadanie dla każdej konfiguracji części zmienić długość wg określonej wartości w pętli oraz zapisać plik złożenia jako plik części ale powierzchnia zewnętrzna. Sprawa wygląda tak, że jak testuję makro ręcznie przez F8 to wszystko ładnie działa. Jednak kiedy uruchomię makro przez "Urochom makro" to zapisywane pliki są puste, nie ma w nich modelu powierzchniowego. Walczę z tym już długo i nie daję rady tego rozgryźć.
 
.
2014-06-13, 07:44
Pomógł 52 raz(y).
Trudno cokolwiek doradzić jeśli nie ma załączników. :(

Aczkolwiek , być może problem polega na tym, że masz kilka procedur w makrze i jak uruchamiasz z pod edytora przez F8 to uruchamia się 'main' i wszystko działa, a po uruchomieniu przez 'Uruchom makro' startuje z innej procedury, najczęściej ostatniej.
Spróbuj założyć sobie ikonkę dla tego makra (opis w helpie SW) i we właściwościach wybrać 'main' jako procedurę startową.
 
Pracuję jako konstuktor-technolog. Miłośnik komputerów, fotografi i modelarstwa.
2014-06-13, 09:46
Pomógł 0 raz(y).
Jak wogóle dodaje się pili zewnętrzne? Czy można dodawać tylko pliki graficzne? Poniżej zamieszczm kod programu. Spróbuje wykonać propozycję kolegi i dam odpowiedź czy zadziałało. Pozdrawiam



Option Explicit
Option Compare Text

Dim swApp As SldWorks.SldWorks
Dim swModel As SldWorks.ModelDoc2
Dim Part As ModelDoc2
Dim lErrors As Long
Dim lWarnings As Long
Dim boolstatus As Boolean
Dim longstatus As Long, longwarnings As Long

Sub Skok_wymiar(newVal As Integer) 'nowa wartość dla wymiaru "Skok"
Set swApp = Application.SldWorks
Set swModel = swApp.ActiveDoc