SolidWorks >> Modelowanie części >> Manipulowanie obiektami bryłowymi
Autor Wypowiedź
2015-09-19, 16:53
Pomógł 0 raz(y).
Witam, jestem początkującym w SW. Mam taki problem:
Utworzyłem nową część - np. kulę. Wstawiłem drugi obiekt - prostopadłościan. Mam teraz dwa obiekty bryłowe. Chcę dokonać operacji boolowskiej (różnica) na tych elementach. Jak przesuwać jeden element niezależnie względem drugiego, aby przecyzyjnie go wpasować w odpowiednie miejsce, a nastepnie wykonać wstaw->operacje->połącz. Jak zaznaczam jeden obiek to i tak poruszają się razem, jakby były zespawane ze sobą.
Jak zatem poruszać kilkoma obiektami niezależnie aby je dopasować i dodatkowo wykonać operację boolowską na np. dwóch z nich?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2015-09-20, 12:00
Pomógł 405 raz(y).
Do przenoszenia obiektów służy operacja Prznieś/kopiuj (menu wstaw). Oczywiście oddzielnie operacją Połącz.

Nie wiem co robisz tą metodą ale intuicja mi podpowiada, że jest to przekombinowane. A do czego to ma służyć?
 
2015-09-23, 00:08
Pomógł 0 raz(y).
Chodzi o wykonanie części z wykorzystaniem operacji boolowskiej (różnica). Trzeba wprowadzić jedną bryłę a następnie wprowadzić drugą bryłę, ustawić ją w odpowiednim położeniu względem pierwszej i odjąć ją (operacja boolowska). Np. w walcu wykonać wycięcie kulą. Z tym, że jak wprowadzę drugą bryłę to obie poruszają się razem. Nie można ustawić dowolnie drugiej bryły względem pierwszej.
 
.
2015-09-23, 07:16
Pomógł 52 raz(y).
Najlepiej zapisać te bryły w oddzielnych częściach a następnie wstawić jedną z nich do drugiej. Wtedy mamy do dyspozycji narzędzie do wprowadzania wiązań między nimi. Potem już możesz wykonać operację boolowską.
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2015-09-23, 09:53
Pomógł 405 raz(y).
Ale w jakiej sytuacji to odejmowanie? Może lepiej użyć odciśnięcia.