SolidWorks >> Modelowanie części >> Dodanie mocujące
Autor Wypowiedź
Solidworks
2015-11-27, 10:09
Pomógł 0 raz(y).
Cześć.

Mam problem z wykonaniem kołków mocujących.



Potrzebuję, żeby kołek kończył się na pow. oddalonej 10mm (zielona strzałka) od pow. krawędzi detalu (pomarańczowa strzałka), a zaczynał się na obłej powierzchni (niebieskie strzałki). Te tymczasowe tulejki wyznaczają miejsce, gdzie kołki mają się kończyć. Jeśli na płaszczyźnie (te 10mm od krawędzi) dodam punkty i je wskażę w DODANIE MOCUJĄCE, to sw nie chce ich utworzyć, bo stwierdza, że muszą być dodane na ścianie. Jeśli zaznaczę punkty na tymczasowych tulejkach, to sw zaczyna budować kołki, gdzie chcę, żeby się skończyły (a płaszczyzna wiążąca wypada mi w tym samym miejscu, co pozycje kołków).

Jak je dodać, żeby ich podstawy z płetwami przedłużyły się same do obłej powierzchni z niebieskimi strzałkami?
 
Engineer of old school
2015-11-27, 11:14
Pomógł 20 raz(y).
Punkty muszą być na isniejącej powierzchni(ścianie), a nie w powietrzu.

W "Pomocy" jest to ładnie opisane
 
Solidworks
2015-11-27, 12:43
Pomógł 0 raz(y).
Dzięki. to udało mi się zrobić. Natomiast ma problem, kiedy kołek wypada na dwóch ścianach.


Zrobiłem sobie czerwone robocze elementy, żeby wskazać KRAWĘDŹ KOŁOWĄ. Metoda sprawdza się dla tam, gdzie w "tle" kołka jest tylko jedna ściana. W tym przypadku wyświetla kołek na czerwono.
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2015-11-27, 12:44
Pomógł 405 raz(y).
Punkty bazujące określa się za pomocą szkicu 3D (ma on relacje na powierzchni), i musi leżeć na ścianie. Odległość odsuniecia najepiej ustalić za pomocą wymiaru - od ściany płaskiej/płaszczyzny do punktu. Natomiast w pozostałych parametrach trzeba określić kąt, np, poprzez wyrówanie do płaszczyzny podziału oraz wysokość słupka.

Jeżeli kołek wypada na 2 ścianach to w niektórych przypadkach może powodować problemy. Za pomocą usuń ścianę oraz przenieś ścianę można wydłużać, skracać, usuwać niepotrzebne fragmenty geometrii.
 
Solidworks
2015-11-27, 13:04
Pomógł 0 raz(y).
Dzięki. Trzeba było zamodelować komplikujące ściany pod kołkiem po zrobieniu kołków.
 
Solidworks
2015-11-27, 13:51
Pomógł 0 raz(y).
Czy powinienem zrzutować punkty ze szkicu 2D na szkic 3D, gdzie punkty będą leżeć na tej obłej ścianie? Można to zrobić beztych krążków, które sobie zrobiłem, żeby mieć co zaznaczyć jako krawędź kołową?
 

PSWUG

Strefa Resellera

Publikuj

Społeczność

Ankieta

Linki

RSS

BOT