SolidWorks >> Modelowanie części >> Problem z połączeniem powierzchni
Autor Wypowiedź
Niech żyje umysł
2016-11-22, 11:02
Pomógł 0 raz(y).
Witam!

Jestem nowicjuszem w SW. Obecnie robię projekt formy wtryskowej, jednak problem pojawił się już przy projektowaniu wypraski (doniczka). Po wyciągnięciu podstawy (10st. na zewnątrz), stworzyłem płaszczyznę na szczycie wyciągnięcia, aby narysować szkic pod wyciągnięcie ścianek bocznych doniczki (również 10st). Szkic stworzyłem przy pomocy narzędzia odsunięcie i zastosowałem dokładne wymiary wyciągniętej już płaszczyzny podstawy. Po wyciągnięciu nowego szkicu, ścianka doniczki od strony zewnętrznej jest gładka, natomiast od środka stworzyła się krawędź. Wygląda to tak jakby szkic ścianek doniczki był nieco węższy od wyciągniętej płaszczyzny podstawy. Modyfikowałem, sprawdzałem wymiary... nie wiem. Czy ktoś może mi pomóc?
 
Niech żyje umysł
2016-11-22, 11:03
Pomógł 0 raz(y).
Dodaję screena
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2016-11-22, 15:54
Pomógł 405 raz(y).
Załącz plik a nie screena (bez krawędzi).
 
Niech żyje umysł
2016-11-22, 17:02
Pomógł 0 raz(y).
Oto plik:
http://www.pswug.info/image/forum/forum_760_3_2455_8809.sldprt
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2016-11-22, 17:50
Pomógł 405 raz(y).
Powiem krótko, praktycznie wszystko do poprawy. Takie elementy (cienkościenne) wykonuje się za pomocą skorupy, względnie pogrubienia powierzchni. Zwłaszcza absurdalna jest operacja Boss-extrude4. Nie robi się wyciągnięcia cienkościennego z pochyleniem. Nogi? Raczej dodanie pełnej bryły a otwór w dnie jako wycięcie.
Postaraj się wykonać to skorupą.

Poza tym coś poszło nie tak, pochylenia są ale nie wszędzie...
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2016-11-22, 18:32
Pomógł 405 raz(y).
A to model wykonany na szybko:

http://pswug.info/image/forum/forum_760_3_2455_8811.sldprt

ps. Metoda ze skorupą gwarantuje, że grubość wypraski będzie stała w każdym miejscu, czego nie można powiedzieć o poprzednim przykładzie.