Jeff Patton jest uzdolnionym grafikiem komputerowym-samoukiem - realizował zlecenie m.in. dla firm Honeywell, Delta Controls czy Johnson Controls. Jest uznanym ekspertem z zakresu oprogramowania Autodesk 3ds Max 3D i renderowania NVIDIA mental ray, pisze poradniki dotyczące skutecznego korzystania z obu rozwiązań. Jako aktywny beta-tester zajmował się też prowadzeniem szkoleń Autodesk Master Class.
![](http://www.pswug.info/image/news/news_640_435_2780.jpg)
Na początku 2010 roku realistyczne grafiki samochodów wykonane przez Pattona zwróciły uwagę firmy Mercedes Benz USA (MBUSA), która zaproponowała mu wykonanie szaty graficznej strony internetowej i reklam. Otrzymał dane CAD dla każdego pojazdu wraz z obrazami tła. Jego zadaniem było wkomponowanie wykonanych komputerowo pojazdów w odpowiednie tło, podkreślając ich kształty za pomocą odbijającego się światła. Patton wiedział, że jego praca miała być połączeniem fotorealizmu i sztuki - samochody wyglądające jakby zostały sfotografowane, miały być upiększone refleksami świetlnymi przez Pattona i dodatkowo dopracowane przez uzdolnionych pracowników MBUSA.
Gdy Patton zaczynał pracę nad projektem, korzystał z oprogramowania 3ds Max wraz z mental ray oraz z silnika renderującego V-Ray firmy Chaos Group, pracującego na procesorze (CPU). Ze względu na duże rozmiary plików i skali renderowania, Patton pracował bardzo powoli, każdy obraz zajmował mu średnio godzinę.
![](http://www.pswug.info/image/news/news_640_435_2779.jpg)
Aby przyspieszyć ów proces, grafik zdecydował się na skorzystanie z oprogramowania renderujące NVIDIA iray - wyposażył swój komputer w karty NVIDIA Quadro 6000 oraz Tesla C2070, każdą z 6GB pamięci, aby móc obsłużyć grafikę o bardzo dużej rozdzielczości, wraz z 5GB danych modeli i tła. "Kiedy ukończyłem mój pierwszy projekt dla firmy Mercedes Benz za pomocą nowej konfiguracji NVIDIA, byłem pod wrażeniem. Do tej pory obróbka jednego obrazu w tak dużej rozdzielczości na procesorze zajmowała mi około godziny. Z iray i Quadro byłem w stanie zrobić to samo w osiem minut - OSIEM minut! Możliwość tak szybkiej pracy to ogromna korzyść" - mówi Patton.
Oprócz zwiększonej szybkości, Patton zauważył też poprawę w wyrazistości obrazów dzięki fotorealistycznym możliwościom technologii NVIDIA iray. "Szkło, światła - widać wszystkie, nawet najmniejsze szczegóły", mówi Patton. "Wcześniej nie byłem w stanie tego osiągnąć, nawet przy bardzo wysokich częstotliwościach próbkowania. Dzięki iray w grafikach widać znacznie więcej szczegółów.
![](http://www.pswug.info/image/news/news_640_435_2778.jpg)
Dzięki NVIDIA iray Patton spędza też mniej czasu na przygotowywaniu tła i konfiguracji. "Dzięki iray po prostu ustawiam odpowiednią wartość dla połyskujących materiałów i idę dalej. Nie muszę tracić czasu na konfigurację wartości próbkowania materiału i światła, ziarnistości, prędkości renderowania itp."
Ponieważ wszystkie te zadania wykonywane są w procesorze graficznym (GPU), Patton może wykorzystywać procesor (CPU) do innych celów. "Połączenie iray i procesorów graficznych NVIDIA umożliwia mi szybszą pracę i tworzenie wysokiej jakości obrazów. Jestem w stanie zająć się większą liczbą grafik w krótszym czasie, a w czasie, który zaoszczędziłem mogę robić jeszcze więcej rzeczy - podejmować kolejne projekty, albo spędzać czas z moją rodziną.
![](http://www.pswug.info/image/news/news_640_435_2777.jpg)
"Procesory graficzne miały ogromny wpływ na moją pracę. Niesamowicie zwiększają szybkość i liczbę szczegółów grafiki. Procesory graficzne NVIDIA i iray to doskonałe połączenie. Jestem ciekaw jak ta technologia będzie się rozwijać w przyszłości", dodaje.